Volven er en nasjonal database som skal gi oversikt over og tilgang til helsetjenestens felles metadatagrunnlag. [Les mer]

   
  finn  i kategori    
 
  Forsiden
 Definisjonskataloger
 Kodeverk
     Administrative
          Administrativ prose.
          Adresse
          Aktivitet
          Anatomi
          Behandlingsnivå og .
          Behandlingstype
          Debitering
          Fagområde
          Familie
          Hastegrad
          Helsepersonell
          Hendelse
          Informasjon til pas.
          Informasjonsinnhold
          Informasjonskilde
          Initiativtaker
          Journal
          Juridisk formalitet
          Klage
          Klinisk tiltak
          Kommunikasjon
          Kontakttype
          Legemiddel
          Materiale
          Medisinsk klassifik.
          Medium
          Meldingstype
          Metode
          Nasjon og land
          Nummer og tall
          Organisasjon
          Pakkeforløp
          Person informasjon .
          Person og organisas.
          Person språk
          Person status
          Prosedyre
          Resultat av observa.
          Retning
          Rolle for helsepers.
          Samtykke
          Skjerming
          Status prosessforløp
          Sted
          Teknologi
          Terminologi
          Tid
          Tilstand (diagnose)
          Tiltak
          Ting
          Tjeneste innhold
          Tjenestetyper
          Tvang
          Ubestemt
          Undersøkelse
     Samlinger av kodeverk
 Begreper

Kontakt oss
Rutiner ved innmelding
OID og kodeverk
Volven på din webside
Volven som webservice

   

Tjenesten er utviklet
og drives av Helsedirektoratet

 

Henvendelse og informasjon fra NAV (OID=8127)



Beskrivelse
Dette kodeverket inneholder kodeverdier for dokumenter og henvendelser fra NAV til lege. Benyttes i meldingen HelseOpplysningArbeidsuførhet i forbindelse med vurdering av arbeidsmulighet ved sykdom / sykmelding.

Organisasjoner
Ansvarlig organisasjon NAV
Registrert av Helsedirektoratet

Inngår i
Sykmeldingsattest/Legeerklæring (elektronisk melding)

Status
Per fredag 7. februar 2014: Til utbredelse eller er i bruk

Kodeverdier
1 Oppfølgingsplan Oppfølgingsplanen skal i utgangspunktet ikke vurderes av legen før pasienten kommer til konsultasjon. Det er derfor ikke et krav fra NAV at legen må behandle planen med en gang den mottas, men den bør arkiveres i pasientens journal slik at den er lett synlig når pasienten kommer til konsultasjon.
2 Friskmelding til arbeidsformidling Inneholder en kopi av vedtaket om friskmelding til arbeidsformidling som sendes til den sykmeldte. Bør legges i pasientens mappe i EPJ-systemet (til info)
3 Retur av legeerklæring Inneholder en forespørsel om å sende ny legeerklæring. Henvendelsen skal besvares ved å sende inn legeerklæring. Legen bør gjøres oppmerksom på denne henvendelsen straks den kommer inn i systemet.
4 Avlysning dialogmøte Inneholder informasjon om at et dialogmøte det tidligere er innkalt til nå er avlyst. Legen bør gjøres oppmerksom på denne henvendelsen straks den kommer inn i systemet.
5 Unntak dialogmøte Inneholder informasjon om at det er gjort unntak fra kravet om å avholde dialogmøte for langtidssykmeldte. Bør legges i pasientens mappe i EPJ-systemet (til info)
6 Tilbakemelding fra NAV Tilbakemelding fra saksbehandler i NAV på en tidligere henvendelse fra lege til NAV . Legen bør gjøres oppmerksom på denne henvendelsen straks den kommer inn i systemet.
8 Melding fra NAV Andre meldinger fra NAV som kan være generert automatisk. Legen bør gjøres oppmerksom på denne henvendelsen straks den kommer inn i systemet.
9 Informasjon fra NAV Annen informasjon fra NAV som bør legges i pasientens mappe i EPJ-systemet (til info)

Kategorier
Informasjonsinnhold.

 

  Gi tilbakemelding på denne siden